Al·legacions d’Unides Podem Pollença al Pressupost General 2021 de l’Ajuntament de Pollença

Des d’Unides Podem Pollença us anunciam que hem presentat al·legacions a l’aprovació inicial del Pressupost General de l’any 2021 de l’Ajuntament de Pollença, de dia 29/04/2020 en sessió plenària extraordinària. Trobem un pressupost més adaptat a la realitat social i econòmica que l’any 2020, però tornem a trobar elements que necessiten una reflexió urgent (sous regidors/es) i altres positius com l’augment de la despesa a l’Àrea de Benestar Social per la contractació temporal de 3 treballadors/es socials . Com sempre, podeu consultar íntegrament les al·legacions descarregant el document següent!

S’han tornat a incloure algunes propostes que no varen ser tingudes en compte l’any passat (bàsicament, totes menys la proposta de creació d’una beca per llibres i material escolar, la qual ens satisfà que s’hagi mantingut. Així, després d’analitzar la situació actual i havent estudiat tota la documentació existent, parlat amb els STM, revisat els programes electorals dels diferents partits polítics presents a la Corporació i revisant les pròpies propostes realitzades abans i després de les eleccions del 26 de maig 2019, així com el document “posicionament Unides Podem Pollença sobre el Romanent de Tresoreria, any 2020” (entregat al mes d’agost de 2020 i sense resposta per part de l’equip de Govern), des d’Unides Podem Pollença demanam principalment:

➔ Incrementar fins els 28.000€ la partida destinada a compra d’aliments i fins els 48.000€ la partida d’ajuts per cobrir necessitats urgents 📈💰 (insistint amb la necessitat de modificar el Reglament regulador d’ajudes dels Serveis Socials). També que s’incrementin les subvencions a les entitats socials del Municipi fins als 70.000€. Tornem a sol·licitar, com a l’any 2020, la creació d’un Servei de Mediació d’habitatge 🏡 i que augmentin les subvencions a totes les Terceres Edats 👨🏾‍🦳👵🏼 fins els 2.500€ (pàg. 8-9 i 21)

➔ Es torna a sol·licitar una nova partida per elaborar un Pla de Joventut actualitzat i que es faci l’estudi per poder projectar un Casal per Joves, partida de 18.500€ 📄🙅🏽‍♀️🙅🏽‍♂️ ( (pàg. 6 i 21)

➔ Que es torni a dotar de pressupost la partida Pla de Mobilitat 🛴🦽🚲🚗 ja que és una eina necessària per plantejar més espai per vianants, canvis de circulació, camins escolars segurs, carrils bicicletes, abordar el problema de les places d’aparcament, etc. Sol·licitem que es tornin a dotar els 19.500€ que tenia (pàg. 3-4 i 20)

➔ Com proposat al 2020, crear una subvenció per donar suport als comerços (digitalització i millora eficiència energètica 🌐♻️💡🔋, 15.000€) i augmentar la partida de promoció dels productes locals i de proximitat fins als 20.000€ (pàg. 11 i 23)

➔ Tornem a proposar que se faci l’estudi per municipalitzar el servei de platges ⛱🏖 i també sol·licitem una nova partida per realitzar l’estudi tècnic – jurídic 📔📖 per la futura encomana de gestió del servei de clavegueram a EMSER 2002 SLU, dotada amb 18.500€ (pàg. 4-5, 7 i 20-21)

➔ Iniciativa LEADER. Es proposa una partida nova de 5.500€ per satisfer la quota requerida per estar present a l’Associació Mallorca Rural. Un impuls que pot suposar pel món del camp formació, coordinació de projectes amb altres municipis i noves subvencions 🔨💰🍎🍇🥦🐑🐖👨🏽‍🌾🧑🏼‍🌾👩🏽‍🌾. S’està treballant aquesta opció amb la Batllia (pàg. 11-12 i 23)

➔ Augmentar la quantia destinada a la partida de mobiliari urbà parcs i jardins infantils, reiterant la proposta d’un nou parc infantil 🎠🏰 a la Cala Sant Vicenç que sigui consensuada amb la ciutadania (pàg. 4 i 20)

➔ Tornar a dotar la partida corresponent (amb 50.000€) perquè es puguin realitzar pressupostos participatius 📲🧠 sectoritzats per grups d’edat, aprofitant la nova plataforma Entretothom i que hi ha la intenció de mantenir la contractació tècnica a l’Àrea de Participació Ciutadana (pàg. 6 i 20)

➔ Tornem a sol·licitar, com a l’any 2020, que s’augmentin les subvencions a les AMIPA fins els 3.000€, i també que se’n creïn 2 noves; AMIPA Escoleta la Gola i AMIPA Escola de Música 📈 (pàg. 9-10 i 22)

➔ Baixar certes partides dedicades a Festes i al Festival de Música 📉 (pàg. 10-11 i 22)

➔ Baixada de sous, dietes dels regidors/es i de les assignacions dels grups municipals ⬇️💵. Tornem a insistir amb la necessitat d’aprovar una RLT (relació de llocs de treball) 📂📒 pel personal de l’Ajuntament, així com una baixada del complement de productivitat (pàg. 12-18 i 23-25)

➔ Inversions a fer amb el Romanent de Tresoreria per l’any 2021: es demanen diverses inversions com poder ampliar si és necessari la partida d’Ajudes emergència sanitària i ciutadana 💵, incloure en el projecte de renovació de la pista de futbet de Pollença plaques solars a la coberta 🗂⚽️🌞, posar en marxa un Pla Director de Clavegueram 🌧📓, executar les obres del rocòdrom 🧗🏼🧗🏻‍♀️ i que es financi el primer any d’un contracte per posar en marxa la iniciativa Pollença Ciutat Educadora 💡👨🏼‍🎓👩🏽‍🎓👦🏼🧒🏻🧠. També recordem la necessitat de donar sortida a les partides de Adquisició pisos d’acollida, 350.000€ i Adquisició solar habitatge protecció oficial, 400.000€. Finalment, sol·licitem a l’equip de Govern que elabori una memòria de les inversions que té previstes realitzar perquè la ciutadania pugui estar informada i en pugui opinar (pàg. 18-19)

Vos adjuntam perquè les pogueu descarregar i/o compartir les infografies següents:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.