EL NOSTRE VOT EN EL MELODRAMA DEL PAC DE POLLENÇA

Ahir es va celebrar el Ple Extraordinari on, entre d’altres, s’aprovava la proposta de cessió de Can Bach a la Conselleria de Salut. Com ja es va poder escoltar i veure, des d’Unides Podem hi vàrem votar a favor. I ho fèrem per diversos motius… 

L’escenari d’ahir era un nou capítol del trist entramat propi d’una telenovel·la, que gira en torn al (NOU?) PAC a Pollença. Vàrem exposar la nostra decepció amb aquesta situació, i ens havíem plantejat com objectiu a fer, al Ple, el nostre anàlisi objectiu de la situació i rendre comptes de la nostra feina realitzada en les darreres setmanes.

Podeu veure la intervenció completa a aquest enllaç, (cedida per Som Pollença) i llegir l’argumentari preparat clicant aquí! (hi ha parts que no es varen llegir per qüestió de temps). Vàrem repassar la informació tècnica coneguda sobre el PAC (amb els informes de l’enginyer Municipal (23/03/2018), l’arquitecta Municipal (10/04/2018) i de l’assessor jurídic i secretària (23/11/2018)), vàrem comentar criticar la nota informativa de la Conselleria del dia 21/10/2019 (ja ho férem en el comunicat de premsa del dia 22/10/2019)  i també vàrem exposar de quines fonts havíem extreta tota la informació, així com un resum de la reunió amb l’Ibsalut mantinguda el dia 29/10/2019 (on hi havia Michael L. Muller, Regidor d’Unides Podem, Manuel Palomino (Director de Gestió), Mar Rosselló (Directora Administrativa) i 2 tècnics més).

D’aquesta reunió, es varen comentar i extreure les següents conclusions:

  • Ja hi ha data per la cessió en escriptura pública davant notari. Hi anirà el Sr. Batle? Es podrà fer? No ho sabem.
  • El projecte tècnic del PAC a Can Conill requereix encara de 2 mesos per ser definitivament redactat. Igualment, la cessió i acceptació del solar es publicà al BOIB.
  • El centre no és, a nivell tècnic, traslladable com a tal a un altre solar/emplaçament (s’ha d’adaptar o tornar a fer).
  • Utilitzar el Decret 1/2018 de mesures urgents està sotmès a diverses condicions, una d’elles l’article 8.3. que pot requerir un informe d’impacte ambiental, i que no existeixi sòl urbà disponible per construir (no és el cas, tenim Can Conill), i que hi hagi un projecte fet per proposar al solar (aquest projecte no existiria per Can Bach, de moment).
  • Canviar a Can Bach implica iniciar el procés des de 0.
  • Hi ha despeses ja consignades que no es poden llançar als fems així com així, s’estaria malversant.
  • El contenciós administratiu, on només hi ha el PP ara mateix, també aporta dubtes sobre el temps d’execució del projecte a Can Conill.

I, de les més importants, la informació clau de tot aquest pastís, quant de temps implica cada opció?

  • 2023 (final d’obra a Can Conill), el qual demostra que Junts exagerava, i molt, l’estat actual i la rapidesa que suposa l’opció A, Can Conill.

  • Opció B, Can Bach, podem anar fins a 6/7 anys d’espera, per tant 2025/2026. Tots exagerava, i molt, que canviar de solar fos sinònim d’un PAC aviat.

Igualment, i com expressat ahir, l’interrogant final radica en saber si totes aquestes informacions es ratificarien per escrit, signades per tècnics de la Conselleria, sent la prova definitiva de què implica cada opció. Tot això ho tenim de paraula, ara toquen fets.

No hem canviat el discurs ni la nostra posició des de la campanya: PAC nou, a la millor ubicació tècnica tenint molt en compte el factor temps. Si la Conselleria decideix que a Can Conill, doncs a Can Conill. Si la Conselleria decideix a Can Bach en un temps raonable (6, 8 mesos, 1 any), doncs a Can Bach (clarament, a priori, impossible). Si la Conselleria decideix a Can Bach en 1 any o més, doncs no, a Can Conill.

Arribats a aquest punt, ens és igual el lloc, i a la Conselleria també. Volem un nou PAC. I una vegada triï la Conselleria, perquè és exclusivament qui ho farà, amb criteris tècnics, esperem (assumint que els polítics mai deixaran de ser-hi), l’equip de Govern i Junts s’haurà d’aguantar, menjar-se l’orgull, assumir i tirar endavant. Així mateix i en especial, el Partit Popular haurà de tenir alçada política sabent que pot quedar com l’única pedra (amb el Contenciós) en el camí d’un nou PAC, sobretot amb l’opció de Can Conill.

Tot aquest embull i aquesta complexitat sorgeixen de l’anterior legislatura, perquè els actors polítics s’hi varen capficar que acabés així. Hem volgut fer el nostre anàlisi, donat que tenim per davant l’obra més important, segur, dels darrers 20/30 anys i de les pròximes dècades. Exigim responsabilitat, a tothom.

Per tant, el sentit del vot fou a favor perquè la Conselleria, amb el seu criteri tècnic, ja decidirà el que consideri oportú. I el vàrem basar en les següents fonts d’informació: 

  • Part tècnica de l’Ajuntament de Pollença, amb els informes pertinents abans esmentats.
  • Secretària Municipal.
  • Partits que eren a l’anterior legislatura i varen viure l’inici i desenvolupament del procés, i amb l’actual equip de govern.
  • Ciutadania que ens ha anat demanant quina opinió teníem.
  • Membres d’Unides Podem autonòmic.
  • Consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez, directament per telèfon.
  • Reunió Conselleria 29/10/2019, que coment a continuació. [amb Directora Administrativa (Mar Rosselló), Director de Gestió (Manuel Palomino) i 2 tècnics més].

Per acabar, recordem que seguim exigint una reunió conjunta tècnics/ques de la Conselleria i el Consistori de Pollença, que el Batle la promogui i exigeixi també (donant cumpliment a la seva pròpia paraula) i que se’ns expliqui, verbalment i per escrit, què n’opinen d’aquesta proposta de cessió. Una vegada la decisió sigui presa, tothom haurà de tirar a una, cap al nou centre de salut (sense interrogant); sense més joc, sense més traves, acceptant la realitat.

La proposta de cessió va tenir el següent resultat:

  • Vots a favor: Tots, PP, UMP, PI, Unides Podem (10)
  • Vots en contra: Junts (4)
  • Abstencions: Alternativa (1)

Faltava la Sra. Magdalena Seguí, Regidora de Junts Avançam, i el Sr. David Alonso no podia participar en la votació (deure d’abstenció)

plenari-octubre-ok-1024x576

Imatge obtinguda a Som Pollença


Notícies ja publicades en relació a la votació d’ahir:

Som Pollença

Diari de Mallorca

 

Hi ha 2 comentaris

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.